RSS-linkki
Kokousasiat:https://keuruu.fi:443/ptkd10/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
https://keuruu.fi:443/ptkd10/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Elinvoiman ja asuinympäristön lautakunta
Pöytäkirja 17.12.2024/Pykälä 93
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |
Elinvoiman ja asuinympäristön lautakunnan kokoukset vuonna 2025
EL 17.12.2024 § 93
504/00.02.07/2024
Valmistelija Hallintosihteeri Pirjo Suonio, pirjo.suonio(at)keuruu.fi, p. 040 351 6653.
Päätös Hyväksyttiin päätösehdotuksen mukaisesti.
Esittelijä Elinvoimajohtaja Teeriaho Janne
Päätösehdotus 1. Kokoukset pidetään pääsääntöisesti kerran kuukaudessa, kuun kolmas tiistai klo 17.00 alkaen kaupungintalolla. Kokoukseen kutsutut voivat osallistua kokoukseen myös etäyhteyden kautta. Etäyhteys otetaan Microsoft Teams ohjelmistolla.
2. Esityslista (julkinen ja/tai ei-julkinen) julkaistaan luottamushenkilöiden verkkopalveluun kokousta edeltävän viikon tiistaina tai vähintään 4 päivää ennen kokousta. Julkaisusta ilmoitetaan lautakunnan jäsenille ja muille, joilla on oikeus tai velvollisuus osallistua kokoukseen pääsääntöisesti sähköpostilla. Julkinen esityslista julkaistaan em. aikaan myös kaupungin verkkosivuille (www.keuruu.fi/esityslistat ja pöytäkirjat).
3. Pöytäkirjan tarkastavat kaksi kokouksessa nimitettävää lautakunnan jäsentä. Pöytäkirjanpitäjä lähettää pöytäkirjaluonnoksen puheenjohtajalle ja pöytäkirjantarkastajille sähköpostilla tarkastettavaksi. Jos kokouksessa on käsitelty myös ei-julkinen esityslista, pöytäkirjat lähetetään suojatulla sähköpostilla. Pöytäkirja tulee olla tarkastettu viimeistään toisena työpäivänä kokouksesta ellei toisin sovita. Kun pöytäkirja on sähköisesti tarkastettu ja hyväksytty, voidaan aloittaa päätösten toimeenpano. Sähköpostiviestit säilytetään kunnes pöytäkirja on allekirjoitettu. Allekirjoitus tapahtuu viimeistään lautakunnan seuraavassa kokouksessa.
Lautakunnan julkinen pöytäkirja siihen liittyvine oikaisuvaatimuksineen ja valitusosoituksineen asetetaan tarkastamisen jälkeen yleisesti nähtäville kaupungin verkkosivuille
Selostus
Keruun kaupungin hallintosäännössä (VALT9.12.2024 § 55) luvussa 18 määrätään kokousmenettelystä.
Hallintosäännön 136 §:n mukaan toimielimen kokoukset pidetään toimielimen päättäminä aikoina. Lisäksi toimielin kokoontuu, mikäli puheenjohtaja katsoo kokouksen tarpeelliseksi tai enemmistö toimielimen jäsenistä tekee puheenjohtajalle esityksen sen pitämisestä.
Hallintosäännön 134 §:n mukaan toimielimen kokous voidaan pitää myös sähköisesti. Etäyhteyttä käytettäessä on kuitenkin muistettava, että lautakunnan kokous on luottamuksellinen. Suljettuun sähköiseen kokoukseen voi sen vuoksi osallistua vain sellaisesta paikasta, jossa salassa pidettävät tiedot ja kokouksessa käydyt keskustelut eivät ole ulkopuolisen kuultavissa tai nähtävissä.
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |