Siirry sisältöön
Keuruu - etusivu
Muuta tekstin kokoa
Muuta tekstin kokoa

Asuntoa voit hakea sähköisen palvelun kautta tai voit pyytää paperisen lomakkeen toimistoltamme.

Mikäli lähetät paperisen hakemuksen tai mitä tahansa muuta henkilötietoja sisältävää materiaalia, lähetä ne kirjepostina tai suojatulla sähköpostilla.  Vuokra-asunnoille voit lähettää suojattua sähköpostia kaupungin kotisivujen kautta. Ohjeet suojatun sähköpostin lähettämiseen löydät täältä. 

Mikäli sopiva asunto löytyy, otamme yhteyttä hakijaan joko puhelimitse tai sähköpostilla.

Hakemukseen tarvitaan seuraavat liitteet

Tuloselvitys

  • Palkkatodistus tai palkkalaskelma
  • Muut tuloselvitykset esim.
    • Kelan tai eläkelaitoksen selvitys maksetuista eläkkeistä
    • Kelan selvitys maksetusta opintotuesta
    • Kelan tai ammattiliiton selvitys maksetuista päivärahoista

Viimeinen verotustodistus

  • Verotustodistuksesta ilmenee henkilön verovuoden aikana saamat ansiotulot, henkilön varat ja velat
  • Verotustodistus tulee jokaiselle veronmaksajalle joko esitäytetyn veroilmoituksen mukana keväällä tai viimeksi vahvistetun verotuksen yhteydessä syksyllä. 

  Mahdolliset muut liitteet

  • Hakemukseen voi liittää myös muita hakijan mielestä tärkeitä tai tarpeellisia selvityksiä, joiden voidaan katsoa puoltavan asunnon tarvetta.

  Asukasvalintaperusteista

  • Asunnontarve on tärkeä valintaperuste. Jos hakija on esim. irtisanottu nykyisestä asunnosta, on vuokranantajan irtisanomisilmoitus oltava hakemuksen liitteenä. Mikäli irtisanominen on tapahtunut häiriöiden tai maksamattomien vuokrien takia, ei asuntoa voida lähtökohtaisesti myöntää.
  • Kiinnitämme huomiota hakijan vuokranmaksukykyyn.

Asuntohakemus on voimassa 6 kuukautta ja se voidaan uusia myös puhelimitse.

Olosuhteiden muuttuessa hakemus on korjattava muutoksia vastaavaksi soittamalla toimistolle.