Hyvät käytänteet oppilaiden kouluun kiinnittämiseksi sekä koulupoissaolojen ja -pudokkuuden ehkäisemiseksi -seminaari
Good practices for engaging students in school and preventing school absenteeism and dropout
Seminaari on tarkoitettu opettajille, rehtoreille ja muulle koulun henkilökunnalle, opettajankouluttajille, opettajaopiskelijoille, huoltajille, päättäjille ja kaikille aiheesta kiinnostuneille!
Mitkä asiat vaikuttavat oppilaiden kouluun kiinnittymiseen? Mitä voimme tehdä oppilaiden kiinnittymisen edistämiseksi? Seminaarissa pohditaan näitä asioita eri näkökulmista. Lisäksi esittelemme eurooppalaisista kouluista kerättyjä, oppilaita kouluun kiinnittäviä käytänteitä. Julkistamme myös hankkeessa kehitetyn, opettajille suunnatun digitaalisen työkalun, jonka avulla opettaja voi arvioida omia kiinnittymistä tukevia käytänteitään.
Seminaari on englanninkielinen, mutta esitysmateriaalit ovat saatavilla suomeksi.
Paikan päällä osallistujille tarjoamme lounaan ja kahvit.
Ilmoittautuminen maanantaihin 18.9. mennessä https://link.webropolsurveys.com/S/CDBFF3E33D3546CF
Tervetuloa!
Opettajankoulutuslaitos, Jyväskylän yliopisto
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Hankkeen nettisivut all-in-ed.com
Program Ohjelma
Opening words Avaussanat
Sirpa Eskelä-Haapanen, Director of Department of Teacher Education, University of Jyväskylä
Together! Bridging understanding gaps in inclusive classroom through ICT and collaboration
Yhdessä sillanrakentajina! Yhteisöllinen digitaalinen sisällöntuotanto kouluun kiinnittymisen tukena inklusiivisessa perusopetuksessa
Marja-Leena Bilund Class teacher, doctoral researcher, Neuropsychiatric coach, Let’s talk about children method -trainer, art educator; empowering photography, Montessori pedagogue, Friends method -trainer. Rantakylä Comprehensive School, City of Mikkeli
All-in Ed: a bet on school engagement for everyone
All-in Ed -hanke – panostetaan kaikkien koulunkäyntiin
Marta Casas Castañé, Anthropologist and music teacher, Manlleu (Barcelona), Spain
Cristina Domingues, MA, B.Ed. Foreign Language Teacher, Covilhã, Portugal
Valteri Centre for Learning and Consulting – national and international collaboration targeting School Attendance Problems
Oppimis- ja ohjauskeskus Valteri – kansallista ja kansainvälistä yhteistyötä ongelmallisiin koulupoissaoloihin puuttumiseksi
Iines Palmu, Development Coordinator, Valteri
Operation SKY – Tackling SAP (School Attendance Problems) in Finland
Sitouttava kouluyhteisötyö – läsnäolon tukea ja poissaoloihin puuttumista
Johanna Sergejeff, Consulting teacher, Valteri
The meaning of heritage language learning to integration in Finnish schools
Oman äidinkielen opetuksen merkitys kotoutumiseen suomalaisessa kouluympäristössä
Pia Bärlund, PhD, Service manager for language learning development and policy making,
Educational services, City of Jyväskylä
Teachers’ wellbeing supports students’ school engagement
Opettajien hyvinvointi tukee oppilaiden kouluun kiinnittymistä
Marja-Kristiina Lerkkanen, Professor of Education, PhD, vice head of the Department of Teacher Education at the University of Jyväskylä
Concluding remarks Loppusanat
Tuomo Virtanen, Poissa porukasta -kirjan (julkaistaan 20.9.) kirjoittaja
University lecturer and docent (school engagement) at the Department of Teacher Education, University of Jyväskylä